Adatvédelmi feladatok ellátása
közérdekű adatok nyilvánosságra hozatala,
a Békés Város Önkormányzata Gazdálkodásának átláthatóságáról szóló 24/2015 (VI. 02.) önkormányzati rendeletben szabályozott szerződések feltöltése a városi honlapra,
közérdekű adatok megismerésére vonatkozó igénylések teljesítése,
Humánpolitikai feladatok
a képviselő-testület által kinevezett magasabb vezetők, a gazdasági társaságok ügyvezetői, a polgármester, az alpolgármester és a hivatali köztisztviselők személyi anyagának kezelése, karbantartása,
a közszolgálati alap- és központi nyilvántartás naprakész vezetése, aktualizálása,
pályáztatással, álláshirdetéssel kapcsolatos feladatok ellátása,
a munkaköréhez kapcsolódó előterjesztések készítése, a bizottsági ülésen és szükség szerint a képviselő-testületi ülésen részvétel, a döntések végrehajtása,
kinevezés, illetményváltozás, jubileumi jutalom, minősítés, átsorolás, munkaviszony megszűnés előkészítése és lebonyolítása,
eseti továbbképzésekkel, közigazgatási- és ügykezelői alapvizsgával, közigazgatási szakvizsgával kapcsolatos feladatok ellátása,
a köztisztviselők lakástámogatásáról szóló helyi rendeletben és szabályzatban foglaltak határidőn belüli végrehajtása,
személyi adatváltozások átvezetése az alapnyilvántartásban és a személyi anyagban, továbbítása a MÁK felé,
nyugdíjazás, GYED, GYES, fizetés nélküli szabadság kérelmekből adódó feladatok ellátása,
a polgármester, az alpolgármesterek, valamint a hivatal dolgozóinak szabadság nyilvántartása, éves szabadságolási terv elkészítése,
megbízási szerződések készítése,
a hivatalban szakmai gyakorlatot töltő hallgatók munkájának koordinálása,
a Munka Törvénykönyve, a Kttv. és a Közalkalmazottak jogállásáról szóló törvényből adódó feladatok ellátása,
a személyzeti iratok elkülönített iktatása, irattározása,
a hivatal köztisztviselőinek vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségével járó feladatok ellátása,
a hivatal nyugdíjasaival kapcsolatos referensi feladatok ellátása,