A A A

Jogi kabinet

Jogi kabinet

A közvetlen jegyzői és aljegyzői vezetés alatt álló feladatok

Képviselő-testület és a nemzetiségi önkormányzatok működésével kapcsolatos és egyéb szervezési feladatok:

  1. a képviselő-testület és a bizottságok működésével kap­csolatos előkészítő, szervező, végrehajtó feladatok, ügyviteli teendők ellátása,

  2. a képviselő-testület elé kerülő előterjesztések előzetes jogi kontrollja,

  3. önkormányzati rendelet-tervezetek előkészítése az ágazati osztállyal együtt,

  4. interpellációval, átruházott hatáskörben hozott döntéssel, lejárt határidejű határozatokkal kapcsolatos testületi előterjesztések elkészítése, a kapcsolódó szervezési feladatok lebonyolítása,

  5. a belső szervezeti egységek közötti koordinációs feladatok ellá­tása,

  6. a képviselők és bizottsági tagok információval való ellátása. A munkához szükséges információk honlapon, illetve belső hálózaton való elhelyezése,

  7. belső törvényességi ellenőrzés koordinálása, ellátása,

  8. a polgármesteri hivatal dolgozói és a képviselő-testület, vagy azok tagjai ré­széről felmerülő jogi szakértelmet igénylő ügy megoldásában közreműkö­dés, jogi tanácsadás nyújtása a képviselő-testület, a bizottságok, tisztségvi­selők, a jegyző és a hivatal belső szervezeti egységei részére, ennek kere­tében segítségnyújtás a jogszabályok értelmezéséhez,

  9. a nemzetiségi önkormányzatok működésével kapcsolatos előkészítő, szer­vező, végrehajtói feladatok, ügyviteli teendők ellátása,

  10. a bizottságok titkári teendőinek ellátása, a bizottság tájékoztatása az általa nyújtott támogatások elszámolásáról,

  11. belső szabályzatok nyilvántartása, aktualizálása a szakmai osztályok közreműködésével,

  12. az intézmények és gazdasági társaságok működési szabályzatainak, valamint az alapító okiratok, társasági szerződések nyilvántartása,

  13. a határozatok, rendeletek nyilvántartása, közzétételükkel, kihirdetésükkel kapcsolatos teendők ellátása, a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt rendeletek elkészítése,

  14. másodfokú önkormányzati hatósági ügyek képviselő-testületi döntésre való előkészítése,

  15. kistérségi társulási tanáccsal kapcsolatos feladatok ellátása,

  16. panaszos ügyek, közérdekű bejelentések intézése,

  17. az alpolgármesteri és a jegyzői titkárságokon az ügyviteli, adminisztrációs, szervezési és koordinációs feladatatok ellátásában közreműködés.

Jogi feladatok:

  1. szerződéstervezetek készítése,

  2. közbeszerzési szerződések kontrollja,

  3. közalapítványokkal kapcsolatos feladatok ellátása, beszámolóik elkészítésének koordinálása,

  4. gazdasági társaságok létesítő okiratainak módosításával és képviselő-testületi előterjesztéseivel kapcsolatos feladatok ellátása,

  5. jogszabályi tájékoztató készítése a vezetők részére, valamint a képviselő-testület elé,

  6. a képviselő-testület elé kerülő előterjesztések előzetes jogi kontrollja,

  7. az önkormányzat és a polgármesteri hivatal által kötendő szerződések előzetes jogi kontrollálása,

  8. testületi előterjesztések készítése, koordinálása.

Informatikai feladatok:

  1. számítástechnikai feladatok ellátása,

  2. hardver és szoftverfejlesztés,

  3. információs rendszerfejlesztés,

  4. számítógépes hálózat karbantartása, fejlesztése,

  5. adatvédelmi feladatok ellátása,

  6. önkormányzati intézmények informatikai fejlesztéseihez tanácsadás, segítségnyújtás az informatikai rendszerek üzemeltetéséhez, karbantartásához, a meghibásodások kiküszöböléséhez,

  7. közreműködés a meglévő térinformatikai adatbázis karbantartásában és továbbfejlesztésében.

Oktatási és egyéb intézményigazgatási és felügyeleti feladatok

  1. az ágazati törvényekből adódó fenntartói és törvényességi feladatok ellátása,

  2. az ágazati koncepciók előkészítése, a végrehajtásukban való közreműködés, az abban foglaltak teljesülésének nyomon követése,

  3. óvodai jogviszony keletkezésével, megszűnésével összefüggő hatósági jogkörökben való döntés előkészítése,

  4. közreműködés az önkormányzat köznevelési feladatainak intézményi és hatósági szintű ellátásában,

  5. kapcsolattartás az oktatási és a kulturális intézményekkel,

  6. a kulturális, közművelődési tevékenységgel kapcsolatos feladatok ellátása, az ehhez tartozó szakfeladatok gazdálkodásának koordinálása,

  7. a nevelési programok végrehajtásának ellenőrzése,

  8. az ágazati intézmények működésével kapcsolatos testületi előterjesztések készítése, koordinálása, az ágazatra vonatkozó testületi döntések végrehajtásának felügyelete,

  9. a jogszabályban meghatározott intézményi statisztikai adatok gyűjtése,

  10. városi rendezvények támogatására vonatkozó döntések előkészítése, a végrehajtás nyomon követése, elszámoltatás, a döntéshozók tájékoztatása a támogatások elszámolásáról,

  11. az intézményvezetők munkájának segítése, koordinálása,

  12. az intézmények működésével kapcsolatos testületi előterjesztések elkészítése, koordinálása,

  13. intézményi alapító okiratok módosításainak átvezetésével kapcsolatos feladatok ellátása,

  14. bérlettámogatási ügyek,

  15. középiskolai és felsőoktatási támogatások előkészítése, lebonyolítása, intézményvezetői, gazdaságvezetői pályázatok előkészítésében való közreműködés.

Birtokvédelem, panaszkezelés

Építésügyi feladatok

  1. összevont engedélyezési eljárás, elvi építési, telepítési, az országos építési követelményektől való eltérési, építésügyi hatósági szolgáltatási, építési, bontási, használatbavételi és fennmaradási, továbbá az ezekkel összefüggő ellenőrzési és kötelezési ügyek,
  2. építésügyi szakhatósági állásfoglalások és egyéb építéshatósági nyilatkozatok, hatósági bizonyítványok kiadása,
  3. építési információ szolgáltatása az egyes ingatlanok beépít­hetőségéről,
  4. felvonók és a mozgólépcsők engedélyezése, ha annak létesítéséhez építésügyi hatósági engedélyhez kötött építési tevékenység szükséges,
  5. építésügyi hatósági ellenőrzés,
  6. önkormányzati rendelettel elrendelt tilalomról, korlátozásról vagy ezek megszüntetéséről – a változtatási tilalom kivételével – az érintettek tájékoztatása,
  7. helyi építési szabályzat által meghatározott módon beépítési kötelezettség, helyrehozatali kötelezettség elrendelése, a tele­püléskép védelme érdekében az épület és környezetének kialakítása, az épület külső helyreállítása ügyében hozható intézkedés,
  8. építésügyi műszaki nyilvántartás vezetése,
  9. talajvízkút létesítésével és használatbavételével kapcsolatos ügyek,
  10. közreműködés a településrendezési koncepció kialakításában, a telepü­lés-rendezési tervek és helyi építési szabályzatok kialakításában, a főépítészet ez irányú munkájában,
  11. megállapítás előtt véleményezi az illetékességi területén a helyi építési szabályzatot és a településrendezési terveket,
  12. tervezői jogosultság ellenőrzése,
  13. főépítészi szakvélemény megkérése, ezen szakvélemény szükségességére a beruházó, illetve a tervező figyelmének felhívása,
  14. az ingatlan házszáma, postacíme megállapításának előkészítése,
  15. a rendezési terv szakmai előírásainak betartatása ellenőrzése, az észlelt rendellenességek jelzése.